الجميلة والمسخ ادهم وليلي
الحلقة الحلقة السابقه ......
مدبر الشرطة : بتردد اهلا اهلا بحضرتك ومكنش عارف يتكلم
ادهم : اهلا بحضرتك
عم محمود قال لمدير الشرطة : مشيه وقلهم عايزين حد غيروا
مدير الشرطة قال لعم محمود : هو احنا بنختار ولا ايه وبعدين دا اكفأ ظابط
العمدة باستهذاء !!! : اكفأ ظابط اي دول بعتوه بس علشان عايزين يخلصوا من شكلة مش شايف شكلة عامل ازاي
اهلا يا اصدقاء الحقله دي هنكمل باقي القصة لو فاتك الحلقه اللي فاتت اضغط هنا علشان لاتفوتك ولاتفوت سلسة الحلقات الكاملة ....اضغط هنا....
الكاتب :كل الكلام اللي دار بينهم كان سامعه ادهم وساكت ومكنش فارق معاه او يمكن يكون اتعود علي عدم تقبل الناس ليه ولشكلة اويمكن يكون بطل يحس بالالم من كلام الناس بأي نوع لا كلام الناس ولا افعالهم ليه ولاحتي نظراتهم ، ادهم كان شكلة مشوه جدا
ادهم بهدوء : لو حضرتكم خلصتوا كلامكم ممكن نتكلم في المهم او لو مستغنين علي خدماتي ف عادي انا ممكن امشي عادي وريحتوني
مدير الشرطة بدهشة : لا لا مستغنيين ايه دا احنا مصدقنا ان اخيرا عبرونا وبعتولنا حد
عم محمود قال : والله لو مكنوش بعتولنا يبقي احسن
ادهم قال : شكلي مش عجبك معلش استحملوا فترة وهتعدي واوعدك اول لما اخلص مهمتي همشي ومش هتشوفني تاني
الكاتب ... عم محمود دور وشه بيعيد وكل ملامحه قرف من شكل ادهم ...هنا في صوة جميل اتكلم )بابا اتفضلوا الشاي) قربت وحطت سنية الشاي في النص وهنا شافت الظابط ادهم وقالت اهلا بيك في بلدنا يارب البلد تعجبك ويارب تقدر تخلصنا من المشكلة دي
ادهم بأستغراب انها بتكلمه عادي :ان شاء الله
ليلي :انا اسمي ليلي مدرسة هنا وحضرتك
ادهم : مقدم ادهم
وهنا ابوها اتكلم : يلا يا ليلي شوفي وراكي ايه
ليلي : بعد اذنكم
مدير الشرطة : الصبح ان شاء الله هبعتلك حد يجيبك القسم عندنا وهوريك ملف القضيه كامل اما دلوقتي فاكيد حضرتك تعبان من السفر ومحتاج للراحه احنا كنا جهزناا لحضرتك مكان عند وسكت المدير فجاه قطعه الكلام العمده لانه معندوش استعداد يستقبله في بيته
العمدة قال : احنا لسه بندور علي مكان مناسب
ادهم ابتسم لانه فهم اللي حوليه وقال : متشغلوش بالكم بمكاني كلها ساعه ومكاني هيوصل
مدير الشرطة : يعني يوصل
ادهم : يعني انا هقعد في الكرنفال بتاعي وزمنها علي وصول
مدير الشرطة : بس يا فندم
ادهم قال : مبسش انا هكون مرتاح فيها بعد اذنكم انا هتمشي شوية في البلد
عم محمود قال : بس خلي بالك في عيال بتلعب في الشارع هيخافوا منك ومن شكلك دا
ادهم بحزن : مش همشي في وسط البلد انا عايز اشوف حدودها متتخدش علي العيال الصغيرة وسابهم وانسحهب في هدوء واول لما بعد اصواتهم كلها عليت
عم محمود قال : لا استحالا ازاي نستحملوا الظابط دا في البلد عندنا
العمدة قال :لا وحضرتك كنت عايزين استقبله في بيتي دا شيطان استقبل شيطان في بيتي
عم محمود قال : الراجل دا لازم يمشي من هنا
مدير الشرطة قال : همشيه حالا بس هاتولي بديل ليه والله معروف عنه ان عمره ما فشل في عمليه قبل كدا
العمدة قال : ويفشل ازاي بشكله دا هو بس يطل بوشه دا المشوه واللي قدامه هيفتكروه جن او شيطان هيستسلم علي طول
الكاتب .....وكل دا ادهم كان شايفه وسامعه بس فضل يمشي ويكمل طريقة هو اتعود علي كل الكلام دا مشوه ، جن ، شيطان ، مسخ وكل الصفات السيئه دي كل حد بيحكم عليه من شكلة محدش ابدا حاول يعرفه كأنسان علشان كدا عزل نفسه عن العالم مش ذنبه ان اتشوه في حادثه غيرت حياتو وهو عندوا 14 سنه ،، مش ذنبوا ان ابوه كان بيكرهوا ومصدق ان الحادثه حصلت علشان يطردوا من البيت مش ذنب ان عمره ما حدث بحب من حد حتي امه محبتهوش ولما ابوه طردوا مدفعتش حتي عنه كان عايش لوحدوا وقبل بحياتوا دي وراضي بيها .....
اتمني يكون الملخص عجبكم وانتظرونا في الحلقه القادمة اتمني منكم تسيبوا تعليق يحفزنا علي النشر والتكمله وتتابعونا اول بأول
إرسال تعليق
نشكرك علي مشاهدة الموضوع الرجاء ضع لنا تعليق للتحفيز علشان نستمر في نشر المزيد