الجميلة والمسخ ادهم وليلي
ابطال الروايا
1.أدهم (ظابط مخابرات كفأءه ومنعزل عن العالم كله )
2.ليلي (مدرسة جميلة ورافضة الارتباط تماما بأي حد عادي عايزه شخص مميز
الباقي هنتعرف عليه من احداث القصة
بتبدأ الحكاية بأستدعاء المقدم أدهم عند مديرة
المدير : اتفضل يا سيادة المقدم
أدهم : اؤمرني
المدير : الامر لله واحدة يا ابني عايزك في مهمه جديدة
أدهم : حدد الزمان والمكان والمطلوب مني
المدير : مش تسأل الاول طبيعة المهمه اي مش يمكن متعجبكش
أدهم :وانا من امتي بتفرق معايا طبيعة المهمه مهما كانت موافق عليها
المدير : شوف يا سيدي في بلد صغيرة بعيدة شويه وهادية جدا سبب المشكله ان في عصابه جديدة استولت علي البلد والبوليس مش عارف مكانهم ، هما بينزلوا يضربوا ضربتهم ويختفوا تاني دا غير انهم معاهم كمية كبيرة من الاسلحه ومحدش بيعرفوا هيهجموا امتي
أدهم : وضرباتهم بتكون عبارة عن ايه في بلد هادية صغيرة زي اللي حضرتك وصفتها دلوقتي مش هيكون ليهم اي مكاسب فيها
المدير : اختيارهم للبلد علشان يختفوا فيها مش علشان الشغل هما بيشتغلوا في التهريب وفي الاثار وفي كل حاجه ممنوعة اما اهل البلد بيستفادوا منهم في الاكل والبنات
ادهم بدهشة وتعجب !!!! :البنات ازاي يعني
المدير : كل فترة كدا رئيسهم بيحب الستات فبينزلوا يخطفوا بنت المشكلة انهم بيخطفوا البنات بس ودائما بيختاروا بنات عزراء بس بيرجعوهم تاني بعد ما يكونوا يزهقوا منها ويغتصبوها هو ورجالته وطبعا دا بيدمر سمعت البنت وبيدمر عليتها كلها .
ادهم بأستغراب !!! : واهل البلد ازاي يسكتوا علي حاجه زي دي
المدير : اهل البلد غلابه وتحت تهديد السلاح في الاخر بيستسلموا
ادهم : فهمت كدا المهمه المفروض اسافر امتي
المدير : في اقرب وقت ممكن يأريت يا ادهم
أدهم بحماس : النهاردة لو تحب
المدير : خلاص جهز نفسك بحيث تتحرك بكرة وهناك هيستقبلوك اهل البلد والمسؤلين من البوليس بحيث يفهموك الوضع هناك هيكون ازاي ويعرفوك القضية بالكامل .
الكاتب يتحدث .......... ادهم متوكل علي الله ومتوجهة للمؤمورية الجديدة وهو معندهوش اي فكرة ان حياتة كلها هتتوقف علي مهمته دي في البلد .... واهل البلد متجمعين ومستنيين الامل الجديد واللي هيخلصهم من الكابوس اللي عايسين فيه
الشخصيات الجديدة
1/ مدير شرطة البلد
2/ عم محمود
3/عمدة البلد
مدير شرطة البلد : المفروض ان علي وصول واحد من كبار البلد
عم محمود بأستغراب : واحد بس ودا هيعمل اي المفروض كانوا يبعتوا فريق كامل ولا حتي كتيبة لكن واحد دا هيعمل اي
مدير الشرطة : اللي اعرفه عن اللي بعتينه دا بيمثل كتيبه كاملة لوحدة وهو من اكفأ الظباط وهو لوحدوا كفايا
عمدة البلد : يارب يوصل ويخلصنا من المصيبة دي
مدير الشرطة : هيوصل ان شاء الله
الكاتب يتحدث .............. اهل البلد متجمعين في ساحة كبيرة ومستنيين وصوله وفجأه ظهرت عربية من بعيد بتقرب عليهم
مدير الشرطة : اهو وصل اهو في الميعاد بالظبط
الكاتب يتحدث............ قربت عربية ادهم وانفتح الباب ونزل ظابط قوي بكل ما تحمله الكلمة كان طويل وعريض بس الكل اتصدم لما شافوه وتنحوا كلهم .
عمدة البلد :قال اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
عم محمود : قال سلاما قولا من رب رحيم
مدير الشرطة : فاتح بوقة ومنطقش حرف
وبعد لحظات من الصمت نطق ادهم
ادهم : قال انا المقدم ادهم صبري عبد السلام
مدبر الشرطة : بتردد اهلا اهلا بحضرتك ومكنش عارف يتكلم
ادهم : اهلا بحضرتك
عم محمود قال لمدير الشرطة : مشيه وقلهم عايزين حد غيروا
مدير الشرطة قال لعم محمود : هو احنا بنختار ولا ايه وبعدين دا اكفأ ظابط
العمدة باستهذاء !!! : اكفأ ظابط اي دول بعتوه بس علشان عايزين يخلصوا من شكلة مش شايف شكلة عامل ازاي
..................................................
لو عايز تشوف الفصل دا فيديوا اضغط هنا
انتظرونا في الحلقه القادمه وارجع بص علي الجزء دا علشان كل حلقه هتنزل الرابط اسفل الروايا
إرسال تعليق
نشكرك علي مشاهدة الموضوع الرجاء ضع لنا تعليق للتحفيز علشان نستمر في نشر المزيد